Om du vill nå ut till dina kunder regelbundet utan att behöva kontakta dem var och en för sig så är en företagsblogg ett väldigt bra alternativ. Tänk efter på vad dina kunder kan tänkas vara intresserade av, som du också är intresserad av. Om du säljer cyklar så kan du skriva om cyklar, om du säljer bröd så kan du skriva om bröd, om du säljer kläder kan du skriva om trender och varumärken och stilar. Du kanske säljer mopeder och har fått in en ny modell, då kan du skriva ett blogginlägg om denna nya moped.
Det behöver inte alls vara komplicerat, utan du kan göra det enkelt för dig själv och skriva om sådant som du har en passion för. Chansen är dessutom att det blir en mer intressant text när du skriver om sådant du tänker på och bryr dig om. Du har förmodligen mycket kunskap, information och erfarenhet om din specifika nisch och med en blogg har du möjligheten att dela med dig av detta på ett enkelt och roligt sätt.
Ett enkelt sätt att publicera en blogg på är att använda WordPress, som är en etablerad plattform med stabila funktioner och en användarvänlig design. Välj ett namn på din blogg och skriv en beskrivning som är kort och tydlig. När du sedan har skrivit några inlägg kan du lära dig mer om hur det funkar med mailinglistor, sökord och så vidare. Men om du kommer igång med att skriva ett enkelt blogginlägg i veckan så har du kommit långt.